دادستان زرند: باید بهره برداران غیر مجاز آب در شهرستان زرند شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی شود

17:03 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۳۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان زرند: باید بهره برداران غیر مجاز آب در شهرستان زرند شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی شود
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: اداره امور منابع آب شهرستان زرند مکلف است نسبت به شناسایی بهره برداران غیر مجاز آب و برخورد قانونی با آن‌ها اقدام نماید ضمن اینکه پیگیر درخواست‌های قانونی مالکین نیز باشد.

خبرگزاری میزان -  رضا یعقوبی در کارگروه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند که با حضور تعدادی از مالکین چاه‌های آب مناطق سیریز و دهنو و مسئولین اداره امور منابع آب برگزار شد، گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال و عامه مردم و همچنین پیشگیری از تبعات منفی اجتماعی و زیست محیطی، با هرگونه بهره برداری غیر مجاز از منابع آبی، برخورد قاطع بعمل خواهد آمد. 

وی خاطرنشان کرد: اداره امور منابع آب شهرستان زرند مکلف است نسبت به شناسایی بهره برداران غیر مجاز آب و برخورد قانونی با آن‌ها اقدام کند ضمن اینکه پیگیر درخواست‌های قانونی مالکین نیز باشد.

یعقوبی بیان کرد: میزان بارندگی در شهرستان زرند طی سنوات اخیر از میانگین کشوری پایین‌تر بوده و این امر در کنار بهره برداری‌های غیر مجاز از منابع آبی، باعث ایجاد وضعیت بحرانی در منابع آبی این شهرستان شده است. 

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند تاکید کرد: انتقال آب کشاورزی به زمین‌های دیگر، به غیر از زمینی که در پروانه بهره برداری از چاه کشاورزی قید شده، ممنوعیت قانونی دارد و با توجه به تنش شدید آبی شهرستان زرند، در راستای حفظ حقوق عامه، با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد. 

یعقوبی عنوان کرد: مالکین چاه‌های مناطق سیریز و دهنو که تقاضای انتقال آب به زمین‌های حاصلخیزتر را دارند؛ باید در چارچوب مواد ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب اقدام نموده و قبل از هر عملی مجوزات لازم را از مراجع ذیصلاح دریافت کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *